האם זה הזמן לקנות ביטקוין

השאלה הכי נפוצה ברשת בימים אלו - האם כדאי לקנות עכשיו ביטקוין או לחכות שירד

התשובה בקצרה – יכול להיות שכן, יכול להיות שלא, מה שבטוח זה אולי (וגם תלוי). אל תדאגו, בסוף המאמר אתן תצאו עם כלים להחלטה.

תראו, יש הרבה תחזיות, ביניהן כאלו שצופות שביטקוין ינסוק לאור אירוע החציה באפריל הקרוב וזה מסתמך על ביצועי העבר באירועי החציה הקודמים והצפי לעלייה בנדירות של ביטקוין. מהצד השני יש כאלו שאינם חובבי ביטקוין וקריפטו (בלשון המעטה) והם ינבאו שזה סופו של הביטקוין מכל מיני סיבות שנראות להם נכונות. 

והאמת היא שאין תשובה טובה לשאלה הזאת ואל תצפו שמישהו יקח את ההחלטה הזו עבורכן או יקרא בכדור הבדולח בכדי לתת לכן תשובה מדוייקת. פשוט כי אף אחד לא באמת יודע לנבא את העתיד. אבל אל דאגה, לא אשאיר אתכן חסרות תשובה כפי שהבטחתי. ואם בא לכן להשתעשע, יש אתר שחוזה האם כדאי לקנות ביטקוין דווקא עכשיו.

ביטקוין יקר מידי?

מנסיוני, רוב האנשים ששואלים אם ביטקוין יקר מידי או עלה יותר מידי בזמן האחרון, הם כאלו שנתקלו בביטקוין שעלה 10 דולר,100 דולר וגם שהגיע ל-3,000 דולר ועד למחירו היום. 

בשביל כל אותם אנשים שתוהים האם הם פספסו את הרכבת, אענה במשפט מיינדסט שאני אוהבת: “היומיים היחידים בשנה בהם אי אפשר לעשות כלום זה אתמול ומחר”.

ועכשיו ברצינות, הזמן הכי טוב לקנות ביטקוין הוא לפני כמה שנים.

ואם לא, אז מתי?

התשובה היא כזאת – אם אתן מאמינות בביטקוין אז היום. אם אתן מהמרות נגד ביטקוין ורוצות לנסות ולמקסם רווחים אז אולי מחר, בתקווה שהוא ירד או אולי בכלל לא, כי מי יודע אם תצליחו לתזמן את ביטקוין והירידות שלו. 

בלי קשר, אני תמיד ממליצה לכן להשקיע רק במה שאתן מאמינות בו ומבינות אותו, אחרת זה יכול להביא להפסדים, בעיקר ברגעים שהשקעה יורדת או הפסדית ביחס לשער הקניה. ניסיון משקיעים מראה שמי שנכנס לפוזציה מתוך גרידיות והתלהבות או FOMO, לרוב מפסיד את כספו ברגעי ירידות וחשש להשקעה.

במידה והחלטתן שזה הזמן להשקיע ואתן קופצות למים, שנו את המיינדסט שלכן לגבי ההשקעה – מהיום אתן משקיעות חסינות וטווח רחוק ולא משנה מה קורה בדרך מבחינת עליות וירידות. אל תהיו חרדתיות כלפי ההשקעה, אל תבדקו אותה מידי יום באובססיביות, למעשה תרפו ממנה ותנו לה לנוח לתקופה.

במידה והחלטתי כן להשקיע, איך הכי נכון לעשות זאת?

  1. קודם כל עם כסף שאינו משמש אותך למחיה השוטפת וכזה שאת יכולה להרשות לעצמך להפסיד. אגב, המשפט הזה נכון לכל השקעה, שכן, כל השקעה מגלמת בתוכה סיכון כלשהו.
  2. על ידי מיצוע ההשקעה – כלומר קנייה בסכום כסף קבוע ובפרקי זמן קבועים, לדוגמא לקנות מידי חודש בסכום של X שקלים. באופן הזה אתן יכולות למזער סיכונים ולהיות חשופות לשערי קנייה שונים לטוב ולרע, בין מחיר הביטקוין עלה או ירד. אני מרגישה שזו תשובה קלישאתית ומשעממת, אבל היא באמת נכונה. הרי אם יש לכן הוראת קבע לחסכון שמוצמד למניות, אתן לא בודקות כל חודש אם המניות עלו או ירדו, אתן מבינות שזו השקעה וחסכון לטווח רחוק וממשיכות להפקיד באופן קבוע. כך בדיוק צריך להסתכל על השקעה בביטקוין.
  3.  האסטרטגיה הטובה ביותר להשקיע בביטקוין היא לטווח רחוק – ככל שמשך זמן ההשקעה גדול יותר, כך רמת הסיכון והתנודתיות קטנה אף היא. באופן הזה גם אם קניתן בשיא המחירים ומאז הביטקוין ירד בטווח הקצר או הבינוני, קיימת סבירות גבוהה על פי ביצועי העבר שהוא יתקן את עצמו עד חמש השנים הבאות מיום הקניה, כמובן שזו לא המלצה ואין העבר מעיד על העתיד.

איך אדע האם זה מתאים לי?

המבחן הפשוט הוא כזה (המספרים הם רק לשם ההדגמה וההמחשה) – תארי לעצמך שהשקעת בביטקוין 100,000 ₪ ומהרגע שקנית, הקרסת את כל שוק הקריפטו עד ששווי התיק שלך נחתך ל-20,000 ₪. 
הזוי? בהחלט! אפשרי? בהחלט!
היסטורית אלו הן התנודות של ביטקוין – תיקונים של 80% שעשויים לפגוש גם אותך, כי מה לעשות, מרפי לא פוסח על אף אחת מאיתנו. ואז מגיעה השאלה הגדולה, איך את חיה עם זה? האם זה משהו שתוכלי לחיות איתו בלי רגשות אשם או שתרגישי שהיה מדובר בטעות ושאינך יכולה להכיל את זה? האם תוכלי להשאיר את ההשקעה הזאת למשך חמש שנים ומעלה? הן כספית והן מנטאלית? האם זה יגרום לך רק לרצות ולהפטר מההשקעה הזו כמה שיותר מהר?

על הפן המנטאלי בהשקעה בביטקוין

קריפטו הוא תחום מסוכן, וכל סכום כסף שמשקיעים בו אמור להיות כזה שלא באמת צריכים אותו או בונים עליו למשהו. ומהסיבה הזו לראות תיק שנחתך ב-80% זה בעיקר מנטאלי. הרי כל עוד שלא מימשת ומכרת את המטבעות שלך בהפסד, ההפסד הוא על הנייר בלבד (כמובן שזה נכון גם לרווחים). עכשיו כל שנשאר לך זה להתמודד עם עצמך והחרדות הפנימיות שלך ואם להיות כנות? זה די מפחיד לראות מטבעות מתרסקים במהירות כלכך גדולה. על זה אומרת חברה שאני מעריכה (אורה אריאל, האופטימית, שהיא גם השראה גדולה): רוב הטעויות הן בין האדם למקלדת. ולכן בקריפטו צריך פן מנטאלי חזק וחסון, קצת יותר מאשר בכל השקעה אחרת.

בגלל שביטקוין מאוד תנודתי, כל חודש של תנודות קיצוניות יכול להרגיש כמו שנה, בעיקר שיש ירידות ואת בהמתנה שהשקעה שלך תתאזן.

תרחישים שעשויים לקרות עם מחיר הביטקוין בטווח הקצר (וכך גם עם מחירי המטבעות) 

ביטקוין מפה רק ימשיך לעלות וגם כשירד שוויו עדיין יהיה גבוה ממה שקנית אותו – השקעה מורווחת.

ביטקוין יעלה משמעותית, אך ירד משמעותית וכשהוא ירד זה יהיה מתחת למחיר הקנייה בו רכשת – השקעה מופסדת.

ביטקוין ירד מהרגע שקנית אותו – השקעה מופסדת.

ואם להצמד לסטטיסטיקה – ביטקוין ואיתו כל השוק תיקנו את עצמם כל ארבע – חמש שנים.

כל התרחישים על הפרק ולכן – אל תנסו לתזמן את ביטקוין, בטח בתקופה כזאת משוגעת, זה לא פחות מרולטה רוסית.

ובפן הפונדומנטלי

נראה לי שכבר הבנתן שאני מאמינה גדולה בביטקוין, בעייני הוא זהב, אבל מעבר לכך, אני רואה בו תעודת ביטוח כמשהו שהוא בינך לבין עצמך ואף אחד לא יכול להתערב בו, להקפיא או להחרים אותו, זמין איתך בכל מקום בעולם וללא תלות באף גורם ואדם. ולכן בטחו את עצמכן בגובה הכיסוי הביטוחי שתרצו לתעודת הביטוח שהיא ביטקוין.

לסיכום

יש החלטות שרק את יכולה לקחת בעצמך על עצמך ואל תצפי מאף אחד אחר שידע לנבא לך את העתיד. מי שמנסה לנבא את העתיד עושים את ההערכות שלהם עפ”י דעתם וסט אמונתם. ובאופן הזה אוהבתי ביטקוין יגידו שהוא יעלה, שונאי ביטקוין יגידו שהוא ירד. ואני? אוהבת ביטקוין עם האמונות שלי, אך איני נביאה, אני רק יודעת לנתח מה קרה בעבר בשביל שאוכל לקבל את ההחלטות. מוזמנת להסתכל על ניתוח הגרף במאמר אירוע החציה- כל הסודות וההשפעות ולהסתכל על מגמות ולראות שהפעם קורה משהו שהוא קצת שונה מהרגיל.

והאם החלטתן שזה הזמן, תעשו זאת לאט ובטוח ולא בחיפזון עם הפסד קשוח.

ובלי קשר, שתדעו שאם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים!

בהצלחה, 
קריפטו וומן.
 
מדריך לרכישה – מדריך קנייה ומכירה
מדריך לארנקים – מדריך ארנקים דיגיטליים
למי שמעוניינת להחשף למחיר הביטקוין דרך קרנות סל- קרנות סל על ביטקוין

המשיכו לעקוב אחריי

התכנים באתר אינם מהווים יייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו, נתוניו, מצבו הכספי, נסיבות ומטרות השקעתו המיוחדות של כל אדם, או תחליף לייעוץ כאמור. אין לראות בתכני האתר משום המלצה ו/או ייעוץ מקצועי מכל סוג. על אף מאמצים למנוע זאת, המידע באתר עלול להיות חסר, שגוי, או לא מעודכן. כל הפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד.